Angajam!

Alegeti-va imbracamintea potrivita pentru alergat

La fel ca orice alta activitate aerobica, alergarea devine mult mai confortabila atunci cand aveti imbracamintea adecvata. Acest articol va prezinta lucrurile esentiale despre hainele de alergat si ce imbracaminte de alergare sa alegeti ca sa va simtiti confortabili

Haine pentru vreme calda

Pentru zilele calduroase, imbracamintea de alergare trebuie sa ajute la eliminarea umezelii, sa va mentina uscat si sa va protejeze de razele solare.

Materialele usoare: Poliesterul care indeparteaza umezeala este denumit in mai multe feluri in functie de brand. Fiecare brand are modalitatile lui de a imbunatati performanta prin diferite metode. Multe dintre tricourile si bluzele de alergaresunt imbunatatite in zonele calduroase, cum ar fi spatele, subratul sau lateralele, prin panze usoare care permit respiratia.

sort asics tricou mizuno maieu alergare rohnill

Frecarea – lipsa cusaturilor: Cautati imbracamintea cu cat mai putine cusaturi sau plasate departe de zonele importante. Acestea va pot impedica miscarea naturala.

Protectia solara: Articole cu grad ridicat de protectie solara va protejeaza de razele UVA si UVB. Cu cat este mai mare gradul de protectie, cu cat sunteti mai protejati.

Reflexia: Daca alergati noaptea sau in intervalele de amurg sau rasarit, este indicat un echipament cu accente reflectorizante pentru a fi mai vizibil soferilor.

Buzunarele: Acestea va pot purta discret actele, cardurile sau cheile fara sa va incurce. Deseori intalnite la sorturile de alergare, buzunarele ascunse sunt plasate si la tricouri.

Haine pentru vreme racoroasa

Atunci cand temperaturile scad, cautati versiuni termice de echipament a celor mentionate mai sus.Diferentele sunt:

Partea de sus:

Materiale izolatoare: Modele usoare izolante oferta mai multa caldura avand o greutate redusa. Unele includ si zone care nu lasa apa sa patrunda sau membrane impermeabile pentru a crea o protectie unica de la frig si vreme uda. (comparatia se face cu o foita de ploaie purtata separat).

bluza alergare asics geaca alergare ronhill geaca cu gluga

Chingi pentru deget si manusi: Multe bluze cu maneca lunga ofera niste chingi pentru degetul mare pentru a creste temperatura si zona de acoperire a mainii, asadar puteti inlocui nevoia pentru manusi. De asemenea sunt bune pentru a mentine manecile in loc in timp ce alergi. Multe modele au si niste manusi cu un singur deget incorporate in maneci.

Pentru conditii de frig, jachetele moi tip foita ofera o combinatie de izolare usoara si respirabilitate care este potrivita pentru alergatori.

Partea de jos:

Colantii (multi au partea din fata rezistenta la vant care sunt de asemenea buni si pentru schi fond) ofera izolare si o respirabilitate crescuta in vreme rece. Multe modele au o fixare ferma si material elastic pentru a permite miscarea usoara.

colanti alergare asics colanti alergare ronhill

Haine pentru vreme rece

Pentru conditii serioase de vreme rece, luati in considerare imbracamintea in straturi pentru a mentine temperatura interioara la un nivel consistent in timp ce faceti antrenament. Imbracamintea in straturi este compusa din 3 straturi: un strat interior flausat, un strat de mijoc izolant si un strat impermeabil la exterior. Solutia pentru a va simti confortabil este sa dati jos din straturi pe masura ce temperatura corpului creste, si sa le adaugati pe masura ce incetiniti si temperatura corpului scade.

Accesoriile

Nu uitati de partea capului si de extremitati pentru a avea un confort sporit.

manusi alergare sapca alergare sosete alergare

Sepcile: Capul expus raspunde la schimbarile de temperatura mai repede ca orice alta parte a corpului. Este usor sa purtati o sapca cu fleece pentru antrenamentele de iarna pentru a va acoperi capul. O sapca usoara cu o respirabilitate crescuta poate fi un mare ajutor sa ramaneti rece in perioadele de vara.

Manusile: Cand este frig, corpul incearca sa mentina caldura in organele vitale scazand cantitatea de sange pompata in extremitati. Pentru exercitiile in vreme rece, o pereche de manusi absorbante si respirabile este potrivita. Pentru vremea racoroasa, niste manusi subtiri sunt tot ce aveti nevoie.

Sosetele: Cand va antrenati din greu, picioarele produc multa transpiratie. In perioadele de vara, aceasta poate duce la bataturi daca nu purtati sosete sintetice sau din lana care elimina transpiratia. In perioadele de iarna, aceasta poate duce la picioare inghetate. Evitati sosetele din bumbac. Acestea pot fi folosite doar la antrenamentele usoare.